Вчора, 22 вересня 2021 року, в Києві відбулося друге засідання робочої групи Діалогу високого рівня щодо Європейського зеленого курсу і зеленого переходу України під співголовуванням Віцепрем'єр-міністерки з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України Ольги Стефанишиної та заступниці Генерального директора Генерального директорату Європейської Комісії з питань сусідства і розширення, Голови Групи підтримки України Катарини Матернової. У конструктивному діалозі взяло активну участь широке коло експертів з обох сторін. Діалог було започатковано у лютому 2021 року Прем'єр-міністром України Денисом Шмигалем і Виконавчим віцепрезидентом Європейської Комісії з питань Європейського зеленого курсу Франсом Тіммермансом. На першому засіданні у Брюсселі в травні цього року обговорювалися заходи для посилення співпраці за напрямками, що становлять спільний інтерес, зокрема такими як архітектура кліматичного урядування й оновлення Національно-визначеного внеску (НВВ), фінансування зеленого переходу, механізм прикордонного вуглецевого коригування, Фонд енергоефективності, водневі технології, справедлива трансформація вугільних регіонів, Європейські промислові альянси і Державна стратегія управління лісами України. На другому засіданні йшлося про подальші питання зеленого переходу, управління довкіллям і відповідного фінансування. Особливу увагу приділили екологічним проблемам у контексті інших тем «потрійної планетарної кризи» зміни клімату, забруднення і втрати біорізноманіття. ЄС вітає подання Україною оновленого НВВ з посиленими цілями, а також заохочує її продовжити працювати над конкретними орієнтирами для досягнення кліматичної нейтральності до 2050 року і узгодити свої галузеві стратегії з цією метою. Європейський Союз ще раз наголосив на необхідності впровадження реформ в Україні та зміцнення адміністративної спроможності виконання зобов'язань посиленого НВВ і можливого додаткового зниження викидів. Обидві сторони погодилися з потребою посилення координації донорів щодо зеленого переходу. Знову було підтверджено зобов'язання ЄС підтримувати Україну в здійсненні зеленого переходу, у тому числі шляхом фінансової співпраці та із застосуванням широкого спектру наявних інструментів від технічної допомоги до механізмів комбінування і гарантування у взаємодії з міжнародними фінансовими установами. ЄС підкреслив необхідність швидкого прийняття, впровадження і забезпечення дотримання ключового екологічного законодавства України (зокрема щодо поводження з відходами, промислових викидів, екологічного контролю, Смарагдової мережі) та Державної стратегії управління лісами. Це також відкриє шлях до подальшої співпраці та можливостей між Україною та ЄС стосовно питань охорони довкілля, у тому числі реформ у царинах біорізноманіття і управління лісовим господарством. Управління відходами та кругова економіка становлять особливий інтерес як ключові сфери для економічного розвитку і сталості, що також є прибутковими для економіки та суспільства. Обидві сторони підтвердили свої зобов'язання щодо досягнення цілей Паризької угоди і Цілей сталого розвитку ООН до 2030 року й наголосили на важливості успіху як КС 15 Конвенції про біологічне різноманіття, так і КС 26 Рамкової конвенції ООН зі зміни клімату. Сторони зокрема визнали важливість реалізації амбітних цілей КС 15 Конвенції про біологічне різноманіття. Ольга Стефанишина наголосила, що Україна може бути успішною у контексті перетворення Європи на перший кліматично нейтральний континент лише у тісній співпраці, з прийняттям усіх викликів як спільної відповідальності. Україна є надійним партнером ЄС у відношенні зеленого порядку денного та Європейського зеленого курсу і вже затвердила амбітний НВВ відповідно до Паризької угоди, де заплановано зниження викидів на 65% до 2030 року порівняно з 1990 роком. Для досягнення цієї цілі Уряд України працює над узгодженням напрямків зеленої трансформації країни з відповідними галузевими стратегіями і політиками. Достатнє фінансування також є вкрай важливим для досягнення цілей зеленого переходу, що вимагає у випадку України приблизно 10 мільярдів доларів США щорічно. Україна вже розпочала роботу з мобілізації ресурсів для досягнення зелених цілей. У цьому стосунку на шляху до декарбонізації суттєво важливо мати тверду підтримку міжнародних партнерів, особливо європейських. Катарина Матернова наголосила на готовності ЄС підтримати подальші зусилля України, у тому числі шляхом надання фінансової допомоги, для створення повноцінної системи кліматичного урядування в Україні на основі довгострокових цілей досягнення кліматичної нейтральності, що стануть підґрунтям політики і комплексного зеленого переходу усієї економіки. Серед іншого, це може передбачати підтримку ініціатив зеленого фінансування, що мають бути розроблені відповідно до міжнародних стандартів. Це дасть чіткі сигнали приватному сектору в Україні й міжнародним інвесторам щодо запланованих дій і політики декарбонізації до 2030 року. Обидві сторони домовилися створити фінансову платформу в межах Діалогу з Україною щодо Європейського зеленого курсу та зеленого переходу, що дасть можливість як політичної, так і фінансової координації для його фінансування шляхом залучення національних ресурсів, координації та мобілізації міжнародних ресурсів, доступних Україні на цілі її зеленого переходу. ____________ Second meeting of the task force of the focused Dialogue on the EU Green Deal and Ukraine's green transition Ukraine's Deputy Prime Minister for European and Euro-Atlantic Integration, Olga Stefanishyna and Deputy Director General NEAR and Head of the Support Group for Ukraine (SGUA) Katarína Mathernová co-chaired the second focused dialogue on the European Green Deal and Ukraine's Green Transition yesterday, 22 September 2021, in Kyiv. A wide range of experts on both sides took actively part in the constructive dialogue. The Prime Minister of Ukraine Denys Shmyhal and the European Commission Executive Vice-President Frans Timmermans had launched this focused dialogue in February 2021. During the first meeting in May in Brussels, concrete steps for enhanced cooperation on areas of joint interest were discussed, including on: climate governance architecture and the update of the Nationally Determined Contribution, green transition financing, the Carbon Border Adjustment Mechanism, Energy Efficiency Fund, hydrogen technologies, the "just transition" of coal regions, European Industry Alliances and Ukraine's forestry strategy. The second dialogue discussed issues related to green transition, environmental governance and financing and had a strong focus on environmental issues in view of the "triple planetary crises" of climate change, pollution and biodiversity loss. The EU welcomes the submission of an updated NDC with increased ambition and encouraged Ukraine to continue developing concrete milestones to achieve Ukraine's climate neutrality by 2050 and to align its sectoral strategies with that objective. The EU reiterated the need for Ukraine to pursue reforms, and strengthen administrative capacities to implement the commitments of enhanced NDC and possibly achieve additional emission reductions. Both sides agreed on the need for enhanced donor coordination on green transition. EU's commitment to supporting Ukraine in its green transition was reiterated, including via financial cooperation, through a wide range of instruments available, from technical assistance to blending and guarantee mechanisms in cooperation with International Financing Institutions. The EU underlined the need for rapid adoption, implementation and enforcement of Ukraine's key environmental legislation (Waste management, Industrial Emissions, Environmental Control, Emerald network) and of the National Forest management Strategy. This will also open the way to further cooperation and opportunities between Ukraine and the EU on environmental issues, including on biodiversity and forestry management reforms. Waste management and circular economy are of particular interest as these areas are key to achieve economic development and sustainability, and are profitable for economies and societies. Both sides reaffirmed their commitments to the goals of the Paris agreement and the UN Sustainable Development Goals 2030 and agreed on the importance of making the UN Climate Change Conference (UNFCCC) - COP 26 a success. The parties also recognised the importance on reaching ambitious goals during the upcoming COP 15 of the Convention on Biological Diversity. Olga Stefanishyna emphasised that Ukraine may reach success on the way of making Europe the first climate-neutral continent only in close cooperation, accepting all the challenges as a common responsibility. Ukraine is a reliable EU partner on the green agenda and the implementation of the European Green Deal. Ukraine has already approved an ambitious Nationally Determined Contribution under the Paris Agreement to reduce emission by 65% from 1990 level by 2030. To accomplish this goal the Government has been working to match the directions for Ukraine's green transition with related sectoral strategies and policies. Sufficient funding is also highly important to reach the goals of green transition that demands about 10 billion USA dollars annually for Ukraine. Ukraine has already started the work to mobilise resources to implement green goals and it is essential to have solid support of the international partners, especially European ones, on this way of decarbonisation. Katarína Mathernová signalled EU's readiness to support further Ukrainian efforts, including through financial assistance, for setting up a robust Ukrainian climate governance based on long-term climate neutrality objectives which would guide policies and the "whole-of-the-economy" green transition. This could include green financing initiatives, to be set up in line with international standards. This would send clear signals to the private sector in Ukraine and to international investors as regards planed actions and policies for decarbonisation by 2030. Both sides agreed to create a financing platform under the European Green Deal and Ukraine's Green Transition dialogue that will allow both policy and financing coordination for its financing via the mobilisation of national resources, coordination and mobilisation of international resources available to Ukraine for its green transition. |
Немає коментарів:
Дописати коментар
Пожалуйста, воздержитесь от не нормативной лексики.