Промова від імені Високого представника ЄС/Віцепрезидента Єврокомісії Жозепа Борреля під час дебатів у Європарламенті щодо України Промову щодо доповіді про виконання Угоди про асоціацію між ЄС та Україною виголосив Валдіс Домбровскіс, Виконавчий Віцепрезидент Європейської Комісії з питань економіки, що працює заради людей, і Єврокомісар з торгівлі. Виголошена промова може відрізнятися від тексту! Пані Голово, шановні депутати! Найперше, я би хотів подякувати Міхаєлю Ґалеру, представнику Європейської народної партії, за такий всеосяжний звіт. Європейський Союз підтримував Україну відтоді, як Росія розпочала свою воєнну агресію, а потім незаконно анексувала Крим у 2014 році. Тема України незмінно знаходиться на європейському порядку денному. Ми продовжуємо надавати політичну, фінансову та технічну допомогу в якості підтримки порядку денного реформ в країні задля розбудови більш стійкої економіки. Ми посилили нашу допомогу, особливо у часи кризи, – таким чином Євросоюз показує свою солідарність з Україною під час пандемії. Від початку агресії у південних і східних регіонах країни, ми були непохитні у нашій підтримці незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України в межах її міжнародно визнаних кордонів. Режим припинення вогню, якого переважно дотримуються від липня минулого року, попри нещодавню ескалацію насильства, є беззаперечним проривом. Він забезпечує відчутне поліпшення у зоні бойових дій. Однак загальний прогрес у напрямі досягнення мирного та сталого розв'язання конфлікту все ще залишається занадто повільним. У той час, як конструктивний підхід України та зусилля Президента Володимира Зеленського у цьому напрямі заслуговують на схвалення, Росія має відповісти взаємністю на такі дії. Європейський Союз сподівається, що Росія застосує свій вагомий вплив на збройні формування, які вона підтримує. У Європі ХХІ століття немає місця використанню сили з метою змін кордонів суверенної країни. Ми послідовні та непохитні у забезпеченні виконання санкцій, що були накладені у відповідь на підрив Росією суверенітету й територіальної цілісності України. У грудні 2020 року Європейська Рада продовжила дію секторальних санкцій. Тривалість санкцій проти Росії залишається прив'язаною до повного виконання Мінських угод. Останніми роками режим індивідуальних санкцій лише розширювався – у відповідь на подальші дії Росії із підриву суверенітету і територіальної цілісності України. Також послідовно впроваджується режим санкцій, що стосується Кримського півострову. Крім того, ми ввели в дію новий санкційний режим, що дозволяє Раді ЄС запроваджувати обмежувальні заходи у вигляді замороження активів і заборони на в'їзд щодо осіб, яких вона вважає такими, що здійснили серйозні злочини проти прав людини. Якщо буде наданий запит країнами-членами ЄС, ми готові застосувати Глобальний режим санкцій ЄС за порушення прав людини проти Росії. Також ЄС непохитно підтримує Україну на шляху реформ, надаючи їй безпрецедентну фінансову та технічну допомогу. Ми підтримуємо Україну шляхом виділення ще однієї програми макрофінансової допомоги на суму 1.2 млрд євро для подолання наслідків пандемії. Перший транш у розмірі 600 млн євро Україна отримала на початку грудня минулого року. Угода про асоціацію між Україною та ЄС - це унікальний майданчик для просування України шляхом реформ, що допомагає зблизити українські та європейські економіки й суспільства. Впровадження Угоди дає свої результати, які виражаються в роках безперервного зростання завдяки дії Глибокої та всеосяжної зони вільної торгівлі. Пандемія завадила подібному зростанню минулого року, але ми сподіваємось на покращення ситуації згодом. Угода має величезний потенціал, і ЄС готовий розглянути всі можливості для подальшого посилення нашої галузевої співпраці та економічної інтеграції. Виконання Угоди, включно із Глибокою та всеосяжною зоною вільної торгівлі, має залишитися пріоритетом, як Ви правильно зазначили у звіті. Ми обговоримо подальші кроки у наших двосторонніх відносинах після закінчення пандемії на засіданні Ради асоціації, що відбудеться цього тижня. Завтра разом з Прем'єр-міністром Шмигалем ми розпочнемо процес перегляду лібералізації торгівлі, можливість якого передбачено статтею 29 Угоди після 5 років з моменту набуття нею чинності. ЄС також допомагає Україні боротися з пандемією. Ми переорієнтували декілька нинішніх та запланованих програм допомоги, внаслідок чого Україна отримала більш ніж 190 млн євро на боротьбу з пандемією. Крім того, з метою транспортування обладнання та необхідних товарів до України ЄС запровадив механізм громадянського захисту. Оркім вищезазначеного, ми вивчаємо можливості, аби допомогти Україні отримати ранній доступ до вакцин. Україна отримає 117 тисяч доз вакцини від компанії Pfizer у лютому в рамках програми COVAX, а також від 2.2 до 3.7 млн доз від кампаній AstraZeneca/Oxford протягом першої половини 2021 року. Ми з нетерпінням очікуємо на старт вакцинації в Україні цього місяця. Тим не менше, ми занепокоєні впливом російської дезінформації на процес вакцинації в Україні та готові надати підтримку у боротьбі проти дезінформації та задля подолання скептичних настроїв щодо вакцин. У своєму звіті ви дотрималися балансу між схваленням досягнень та окресленням недоліків. У ньому справедливо зазначено, що протягом останніх років Україна здійснила багато важливих реформ. Усі вони є результатом великих зусиль, тож українська влада заслуговує на схвалення. Однак я поділяю вашу оцінку, згідно з якою «незважаючи на помітний прогрес, масштабна корупція продовжує стримувати процес реформ в Україні». Ключові державні установи повинні мати сильне та незалежне керівництво, а також можливість виконувати свою роботу без політичного, економічного чи іншого втручання. Як зазначено у звіті, контрабанда вигідна лише злочинцям та олігархам. Їй необхідно покласти край, і для цього вкрай важливо, щоб Національне антикорупційне бюро було повністю незалежним. Протягом років свого існування Бюро продемонструвало свою ефективність, а його робота дала відчутні результати. Боротьба з корупцією є ключовою умовою макрофінансової підтримки ЄС. Нещодавні події у сфері верховенства права та боротьби з корупцією свідчать про те, що потреба у комплексній судовій реформі назріла вже давно. Висновки Венеціанської комісії та дорожня карта G7, а також рекомендації представників ЄС владі та політикам, разом дають чітке розуміння кроків, яких необхідно вжити. Ми розуміємо складність цього завдання. Із самого початку метою втручання Росії була дестабілізація, розкол та послаблення України. Тож найкращою стратегією є згуртованість і продовження роботи задля процвітання й стабільніості, шляхом впровадження належної економічної політики. ЄС готовий підтримати Україну в цьому. Ми закликаємо всі політичні фракції, орієнтовані на здійснення реформ, об'єднатися та подати чіткий сигнал про рішучість України зробити свій шлях реформ незворотним. Це буде одним з моїх головних меседжів прем'єр-міністру Шмигалю завтра. ЄС допомагає Україні створити належні умови для процвітання та миру. Україна має нашу підтримку: політичну, фінансову та технічну. Дякую. Посилання на відео: https://audiovisual.ec.europa.eu/uk/video/I-201976 Заключне слово Пані Голово, шановні депутати, Перш ніж перейти до висновків, я хотів би погодитися з іншою частиною вашої доповіді. Ви справедливо схвально оцінюєте українське громадянське суспільство, молодь та неурядові організації за їх активну діяльність. Всі, хто відвідував Україну протягом останніх років, в тому числі і я сам, були глибоко вражені їхньою рішучістю досягти кращого майбутнього. Я знаю, що конфлікт та економічна ситуація значним чином вплинули на молодих українців. Багато з них є внутрішньо переміщеними особами, багато інших емігрували. Деякі виїжджають за межі країни на короткий час як студенти, скориставшись програмою обміну Еразмус+, аби отримати досвід в інших регіонах Європи. Україна є однією з найактивніших та найуспішніших країн-учасниць програми Еразмус +, маючи доступ до неї на тих самих умовах, що і держави-члени ЄС. Я вірю, що сьогодні ми можемо надіслати їм спільний меседж про підтримку та визнання їх безцінного внеску. Майбутнє України в їхніх руках. Європа непохитно підтримує Україну. Дякую. Посилання на відео: https://audiovisual.ec.europa.eu/uk/video/I-201978 *** Ukraine: Speech on behalf of High Representative/Vice-President Josep Borrell at the EP debate Speech delivered by Valdis Dombrovskis, Executive Vice-President for an Economy that Works for People and Commissioner for Trade, on the Report on the Implementation of the EU's Association Agreement with Ukraine Check against delivery! Madam Chair, Honourable Members, First of all, I would like to thank Mr Gahler for his comprehensive report. The European Union has stood by Ukraine since Russia began its military aggression and then illegally annexed Crimea in 2014. Ukraine remains high on the European agenda. We continue to provide political, financial and technical assistance as support for its reform agenda to build a more resilient economy. We stepped up support, especially during this crisis, where the EU is showing solidarity with Ukraine during the pandemic. Our support for Ukraine's independence, sovereignty and territorial integrity within its internationally recognised borders has been steadfast since the aggression began in the country's southern and eastern regions. The ceasefire that has largely been holding - though with a recent spike in violence - since last July is an undeniable breakthrough. It brings tangible improvement on the ground. However, the overall pace of progress towards the peaceful and sustainable resolution of the conflict remains too slow. While Ukraine must be praised for its constructive approach and President Zelenskyy's efforts, Russia must reciprocate. The EU expects Russia to use its considerable influence over the armed formations that it backs. There is no place in 21st century Europe for using force to alter the boundaries of a sovereign country. Enforcement of our sanctions in response to the undermining of Ukraine's sovereignty and territorial integrity by Russia is consistent and unwavering. Sectoral sanctions were rolled over in December 2020 by the European Council. The duration of these sanctions against Russia remains linked to the complete implementation of the Minsk agreements. The individual sanctions regime has only become wider over the years, in response to further Russian undermining of Ukraine's sovereignty and territorial integrity. The sanctions regime targeting the Crimean peninsula is also consistently enforced. We have also put a new sanctions regime in place that allows the Council to impose asset freezes and travel bans on persons it deems to have committed serious human rights violations. If Member States call for it, we are ready to make use of the EU Global Human Rights Sanctions Regime against Russia. Then, the EU stands firmly by Ukraine on its reform path, providing unprecedented financial and technical support. We are supporting Ukraine with a new Macro-Financial Assistance programme worth €1.2 billion to help mitigate the economic impact of the pandemic. Its first tranche of €600 million was disbursed in early December. The EU-Ukraine Association Agreement is a unique platform for Ukraine to advance on its reform path, bringing our economies and societies closer together. And the agreement is producing results: many years of uninterrupted growth stimulated by the Deep and Comprehensive Free Trade Area. The pandemic set back this development last year, but we hope to return to positive tendencies soon. The agreement has an immense potential, and the EU is ready to explore all possibilities to continue enhancing our sectoral cooperation and economic integration. As you rightly indicate in the report, implementing the Agreement, including its Deep and Comprehensive Free Trade area, must remain a top priority. We will discuss the next steps for developing our bilateral relations in the post-pandemic period at this week's EU-Ukraine Association Council. Tomorrow, Prime Minister Shmyhal and I will also launch the process for the review of trade liberalisation for goods, which is foreseen under Article 29 of the Association Agreement, five years after its entry into force. The EU also stands by Ukraine in fighting the pandemic. We have re-oriented several ongoing and future assistance programmes, with more than €190 million going to Ukraine to help meet its COVID-19-related needs. The EU has also deployed the Civil Protection Mechanism to transfer equipment and supplies to Ukraine. In addition, we are exploring options to help Ukraine receive early access to vaccines. As part of the COVAX program, Ukraine will receive 117,000 doses of the Pfizer vaccine in February, and 2.2 million to 3.7 million doses of the AstraZeneca/Oxford vaccine during the first half of this year. We are looking forward to see vaccination start in Ukraine this month. However, we are concerned about the impact of Russian disinformation about the vaccination process in Ukraine and are ready to assist in the fight against disinformation and vaccine scepticism. Your report strikes a very fine and accurate balance in praising achievements and acknowledging shortcomings. It rightly highlights that Ukraine has delivered many important reforms over the past years. These have all been hard-fought and Ukraine's leadership should be praised. However, I share your assessment that, "despite notable progress, widespread corruption continues to hamper Ukraine's reform process". Its key institutions must have strong and independent leadership and the chance to do their work free of political, economic or other interference. As the report says, smuggling only benefits criminals and oligarchs. It must be stopped, and for this, it is vital that the National Anti-Corruption Bureau be fully independent. Over the years, the Bureau has demonstrated its effectiveness and produced tangible results. The fight against corruption is a key condition for the EU's macro-financial support. Recent developments in the rule of law and anti-corruption show that comprehensive judiciary reform is long overdue. The Venice Commission and G7 roadmap, complementing EU Delegation´s constant advice to authorities and politicians, give clear guidance on what has to be done. We recognise the complexity of the task. From the start, Russian interference was designed to destabilise, divide and weaken Ukraine. So the best response is to stay united, and keep working toward the prosperity and stability that come from sound economic policies. The EU is ready to support Ukraine in doing this. We urge all reform-oriented political factions to come together and give a clear signal of Ukraine's determination to make its reform path irreversible. This will be one of the main messages that I will convey to Prime Minister Shmyhal tomorrow. The EU is helping Ukraine to create the right conditions for prosperity and peace. Ukraine has our support: political, financial and technical. Thank you. Link to the video: https://audiovisual.ec.europa.eu/en/video/I-201976 Closing remarks Madam Chair, Honourable Members, Before I conclude, I would like to agree with another part of your report. You rightly commend the Ukrainian civil society, young people and NGOs for their vibrant activities. All who have visited Ukraine during the last years, including myself, have been deeply impressed by their determination to forge a better future. I know that the conflict and the economic situation have weighed heavily on young Ukrainians. Many have been internally displaced; many others have emigrated. Some leave for a short time as students, taking advantage of the Erasmus+ exchange programme to gain experiences elsewhere in Europe. In fact, Ukraine is among the most active and successful participants in the Erasmus+, having access on the same terms as EU Member States. I believe that today we can send them a joint message of support and recognition for their invaluable contribution. Ukraine's future is in their hands. Europe is standing strong for Ukraine. Thank you. Link to the video: https://audiovisual.ec.europa.eu/en/video/I-201978 |
Немає коментарів:
Дописати коментар
Пожалуйста, воздержитесь от не нормативной лексики.